Cégkivonatra van szükséged, de nem tudod, hogyan szerezz be egyet? Akkor jó helyen jársz, ugyanis bemutatjuk a cégkivonat beszerzés lépéseit.
Az első lépés még nem konkrétan a beszerzés részhez tartozik, hanem először is el kell dönteni, hogy melyik cégkivonat típusra van szükséged. Általában a felhasználás helyén megmondják, hogy milyen dokumentumot fogadnak el, így ott lehet megtudni a cégkivonat pontos típusát. Általánosságban elmondható, hogy pályázatokhoz szinte biztosan közhiteles cégkivonatra lesz szükség, külföldi felhasználás esetén pedig Apostille cégkivonatra. Ha nem tudod biztosra, akkor kérdezz rá, hogy milyen cégkivonatot igényelj az adott ügyintézéshez.
A cégkivonat típusának meghatározása után jöhet maga a rendelés. Ehhez először is kell keresni online egy kibocsátó céget, akinek a honlapján „meg lehet rendelni” a dokumentumot. Ezeken a honlapokon a cég neve, adószáma, cégjegyzékszáma alapján lehet keresni, ezek ugyanis biztosan egyedi adatok minden vállalkozásról.
Ezt követően ki kell választani a cégkivonat típusát, amit az első lépésben meghatároztál már. Ha közhiteles cégkivonatot rendelsz, akkor szállítási címet is kell megadni, ez ugyanis papír alapú mindenképpen. Elektronikus cégkivonatokhoz csak egy e-mail címre van szükség, oda fogják küldeni a dokumentumot.
Számlát természetesen lehet kérni a vásárlásról, azt is e-mailben fogja küldeni a szolgálató. Fizetni bankkártyával és utalással lehet, ha számít a gyorsaság, akkor érdemes a bankkártyás fizetést választani, az ugyanis azonnali cégkivonat elkészítést, küldést fog eredményezni.