Ha céges ügyintézésről van szó, akkor az egyik leggyakoribb dokumentum, amire szükség szokott lenni, a cégkivonat. Szintén a céges ügyintézésekre – de általában az ügyintézésekre is – jellemző, hogy sokan az utolsó pillanatban állnak neki a teendőknek, így minden perc számít. Emiatt érdemes tisztában lenni előre azzal, hogy mennyi ideig tart a cégkivonat beszerzése, hogy biztosan ne csússzunk ki a határidőből.
A cégkivonat beszerzési ideje tekintetében megkülönböztethetjük az elektronikus és a papír alapú dokumentumokat. Az igénylés mindkét típusú cégkivonat esetén percek alatt megoldható, mivel maga a cégkivonat igénylés folyamata minden esetben megegyezik. Különbségek a formátumban, és emiatt a megérkezés idejében lesznek.
Az elektronikus formátumú cégkivonatok a megrendelés leadását követően pillanatok alatt megérkeznek, e-mailben küldik őket. Akkor lehet csak pár órás várakozási időre számítani, ha nem bankkártyás fizetést választunk, hanem átutalást. Ilyenkor meg kell várni, amíg az elutalt összeg beérkezik. Elektronikus formátumú pl. a hiteles vagy az e-hiteles cégkivonat.
Papír alapú dokumentum (közhiteles cégkivonat) esetén meg kell várni, amíg a futár vagy a posta kiszállítja a cégkivonatot. Általában legkésőbb a megrendelést követő következő munkanapon fel szokták adni a közhiteles cégkivonatot, és egy napra rá meg is érkezik, tehát általános esetben is két munkanappal lehet számolni, amíg megjön a papír alapú, hiteles cégkivonat.